3 Mayıs 2011 Salı

3 Mayıs 1989


Tarihte bugün, 22 yıl önce Fenerbahçe - Galatasaray ezeli rekabetinin unutulmaz maçlarının ilk sıralarında yer alan ve belki de en akılda kalan maçlarından biri oynandı.

3 Mayıs 1989 tarihinde Ali Sami Yen Stadında oynanan Türkiye Kupası çeyrek final rövanş maçının ilk yarısını Galatasaray 3-0 önde kapatmış ve devre arasına yakaladığı bu net farkın keyfi ve rahatlığı içinde girmişti. O tarihte 10 yaşında olan ben gündüz oynanan maçın ilk yarısı bittiğinde okuldan yeni çıkmış ve Galatasaraylı arkadaşlarım tarafından eve dalga geçilerek gönderilmiştim.

Eve geldiğimde Aykut Kocaman'ın o fizik kurallarını zorlayan yukarıda fotoğrafını gördüğünüz golü Galatasaray kalesini sarsmış ardından Şeytan Rıdvan'ın asistlerinde Hasan Vezir'in hat-trick'i ile Türk futbol tarihinin en unutulmaz ve en büyük geri dönüşlerinden birine şahit olmanın mutluluğunu çocukça yaşamıştım.

Fenerbahçe ilk yarısını 3-0 yenik kapattığı maçı ikinci yarıda bulduğu gollerle çevirip 3-4 kazanmıştı. Ertesi gün okula gittiğimde Galatasaraylı arkadaşlarıma sessizce bakmıştım, birşey söylemeden o gururu sessizce ve çocukça yaşayarak..

3 Mayıs 1989 tarihini hafızama bu şekilde kazıyanlara selam olsun!

3 yorum:

  1. ''oradaydım'' demeyi çok istediğim nadir maçlardan biri , belki de tek maç..

    YanıtlaSil
  2. Galatasaray'li babam ne zaman bu mac konusulsa gulumseyerek "Hep Tamer'in Galatasaray'li olmasini cok istedim ama bu mac yuzunden butun umutlarimi kaybettim.." yorumunu yapardi..
    Ve beni aglatan ilk mactir ayni zamanda..!!

    YanıtlaSil
  3. maçı seyretmeme izin vermeyen işyerinden 3-1 olduğunda "isterseniz beni kovun" diyerek seyretmeye gittiğim maç. İyi ki gitmişim. Gs li müdürüm döndüğümde yoktu.

    YanıtlaSil